Friluftsliv med mannen

Ända sedan vi blev tillsammans har vi sagt att vi måste åka ut och tälta. Så fort jag fick mitt schema från ssab så planerade vi in att v.24 bär det av. Tyvärr hade vi lite otur med vädret på lördagen. Himlen öppnade sig och jag var blöt och lite lätt grinig, så vi stannade inte till söndag som planerat. Fredagen var däremot helt underbart fantastisk!

Har följt med min pappa och fiskat tusentals gånger då jag varit yngre, men aldrig fått fisk. Jag har verkligen inte begripit mig på varför folk tycker att det är så roligt att fiska. Idiotiskt att kasta en lina ut i vattnet hundratalsgånger utan att något händer. Jag har bara fått fisk engång då jag fiskat i sverige. Det var förra sommaren. Har fått en hel del då jag var i norge för några år sedan och då kunde jag tycka att det var intressant. Nu var det riktigt roligt. Mitt första kast för året var ett riktigt misslyckat då linan tjorvat och det kom bara ca 1,5 meter ut i vattnet. På det drog jag upp en aborre! Vi fick kanske 5-6 fiskar vardera blandat aborre och gädda. Det var riktigt roligt. Speciellt då naturen bjöd på riktiga upplevelser. Fick se en vit ren som hälsade på oss rätt ofta. Fick även se backsvalor och en BÄVER ca 2 meter från mina fötter. Det var häftigt.

Vi åkte till korpforsen

Riktigt fint ställe

Napp på första försöket

Anders fick på andra kastet.                  Min andra aborre

Renen som hälsade på rätt ofta. Upp till vänster om renen är vårt tält.

Sen hade vi en romantisk middag friluftsstyle

MAT!

Fiskepaus för varm blåbärssoppa. Sjukt gott då man är frusen!

Sen grillade vi en av mina aborrar.

De andra bilderna kommer väl upp på ansiktsboken så småningom. Ska försöka få bilderna från Anders kamera också. Blev lite trist då regnet trängde sig på i idyllen. Vi fick låna bilen nästa helg också så då bär det av igen på ett nytt försök. Då får vi nog med oss Mange och Micke också.

Personalfest med gubbarna

Är sämst på att uppdatera. Lovar ingen bättring på den fronten än. Hur som helst så hade vi personalfest förra helgen. Det blev en blöt och oväntat trevlig kväll. Vi grillade vid VD villan och spelade lite kubb. Sedan blev det besök på både allstar och färjan. Nåja, bilder säger mer än ord:

Denna helg blir det nog att åka och fiska och tälta med Snygg-Anders, om vädret tillåter det. Verkar som att de har lovat regn. Men men finns inga dåliga väder bara dåliga kläder.

Förövrigt om ni satt och funderade: Ja jag är svarthårig nu. Frivilligt? Nej. Nöjd? Ja.

En mysig dag

Igår hade jag en intensiv men ack så trevlig dag. Dagen började med att jag och Evski handlade upp allt som fanns i alla butiker. Kom hem med en massa påsar från jysk, rusta, dollarstore, systembolaget och sist men absolut bäst blomsterlandet. Har köpt en massa blommor jag ska plantera på balkongen. Planen var att göra det igår då jag kom hem från shoppingrundan men jag hann bara vara hemma i ca tio minuter så ringer Robban och säger att vi ska ut i skärgården och grilla. Det kunde jag ju bara inte tacka nej till. Så jag kastade ihop något grillbart hemma och fick genast användning av min kylväska jag köpt på jysk! En kvart senare kom han och Markus och plockade upp mig, så åkte vi ut till karlsvik.

Vi åkte ut till stensborg

Långhåriga killar alltså.... ;)

Duktiga troja var med oss

Krävs fyra nötter för att grilla lite kött.

Nomnom

Sen anlände vi till färjan

Nej jag har inte köpt ÄNNU ett par skor

Tänkte bara visa en bild på ett par riktigt snygga kilklackar jag såg på Monki:

Personalen var superschysst. De måste ha läst mina tankar om hur gärna jag ville ha dom, så jag fick låna hem dom på obestämd tid.